Coaching kariery to rozwiązanie dla tych, którzy chcą zająć się swoją drogą zawodową. Być może jesteś na początku swojej drogi i zastanawiasz się, w którym kierunku pójść. Albo jesteś w mało ciekawym miejscu w swoim życiu zawodowym. Dochodzi do Ciebie, że chciałbyś czegoś innego i jednocześnie zastanawiasz się czy to dobry pomysł.
W obu tych przypadkach coaching kariery jest dla Ciebie.
Jak to wygląda?
Coaching kariery to ok. 7, 90 min. sesji ( cały proces trwa ok. 6 miesięcy) w trakcie których pokonujesz kolejne etapy mające wyposażyć Cię w kompetencje potrzebne do zdobycia upragnionej pracy. W trakcie procesu nie tylko pogłębiasz świadomość tego co chcesz, ale co ważne, dostajesz praktyczne wskazówki i konkretne narzędzia.
Przykładowe moduły coachingu kariery. Zakres i kolejność zależą od m.in. od Twojego celu i miejsca w którym jesteś na drodze Twojej kariery.
- Punkt startowy.
Mapowanie pozycji wyjściowej – analiza silnych stron, talentów, celów życiowych oraz badanie motywacji. Do tego celu m.in. służą narzędzia typu: Extended Disc, Facet 5 i inne.
- Analiza wywieranego wrażenia
Nawet najlepsi w branży, czy najbardziej utalentowani nie osiągną swoich celów, jeśli pominą wrażenie jakie wywiera ich CV czy ekspozycja w sieciach społecznościowych. Dopasowanie autoprezentacji do branży i stanowiska jest kluczowe.
- Analiza rynku
Wiedza o tym gdzie warto szukać dobrej pracy, jest nieodzowna aby nie tracić czasu i motywacji na ?nietrafione inwestycje?. W przypadku freelancera, konieczne jest określenie swojej przewagi konkurencyjnej, odbiorców usług czy produktów i kosztów prowadzonej działalności.
- Przygotowanie do rozmowy o pracę/współpracę.
Rozmowa o pracę lub współpracę wymaga dobrego przygotowania, w tym przećwiczenia. Praca na tym etapie nie dotyczy tego jak zostać mistrzem pierwszego wrażenia. To na dłuższą metę nie działa. Celem jest zbudowanie umiejętności prowadzenia asertywnej, zaangażowanej i partnerskiej rozmowy z przyszłym pracodawcą lub partnerem biznesowym.
- Wdrożenie działań i podsumowanie.
Pomiędzy sesjami, uczestnik procesu coachingowego wykonuje zadania, aby wdrożyć w życie nowo poznane umiejętności, pomysły. Ważnym narzędziem są sesje superwizyjne i mentoringowe jako dodatkowe elementy procesu.Superwizja to analiza przeprowadzonej rozmowy kwalifikacyjnej kandydata z rekruterem, po to aby wyłapać elementy, które decydują o sukcesie/porażce kandydata.Mentoring to dodatkowa sesja z profesjonalistą z branży, aby w jak największym stopniu dopasować własną ofertę zawodową do oczekiwań potencjalnych Pracodawców w danej branży/dziale/stanowisku.
- Przykład projektu:
Absolwent z ambicją pracy w dziale marketingu międzynarodowej korporacji, jest uczestnikiem interaktywnej sesji mentoringowej na temat reguł gry w globalnym marketingu prowadzonej przez szefa marketingu. Efektem jest wzrost wiedzy kandydata, lepsze przygotowanie do rozmowy.